söndag 2 september 2012

Räknar på vad inköpen kostat mig

Ja, det är intressant.

Man köper en resa, men tänker inte på omkostnaderna.

Förberedelserna för denna resa är inte sol- och badkläder, utan definitivt dyrare utrustning.
Men, det är en bra investering för framtida vandringar.

Jag trodde jag hade det mesta förut.

En skaplig ryggsäck 45-liters låg på hyllan. Men för klumpig, mer för en man.
Regnställ hade jag två rejäla. Men tunga. Och inte tillräcklig "vattenpelare", mera "cykla-till-jobbet-ställ.
Sovsäck trodde jag inte behövdes och det hade jag ingen heller.
Visitkort. Har jag inte haft sedan jag jobbade.
Funktionsunderkläder. Hade jag inga.
Har jag ett par rejält tjocka fliströjor. Måste ha superlätt.
Tjocka vanliga vandrarbyxor. Behöver superlätta åtminstone tvådelade.
Bra vandrarskor köpte jag i våras.

Inget litet axplock av mitt behov, utan detta täcker väl det stora behovet, och har kostat mig några tusenlappar.



2 kommentarer:

  1. Och tänk vad det hade kostat om du inte gjort så många fynd! När jag skulle till Peru fick jag också köpa massor med utrustning, men det var bara skor och jacka jag hittade på rea. Allt annat blev till ordinarie (dyra) priser. :( Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag har passat på när jag ändå har åkt till nära och kära, för allt har jag inte hittat i min stad. Kram♥

      Radera