måndag 2 juli 2012

Varför? Bakgrund

När jag visar den här bilden, så tror jag många känner igen mig!

Fröet till drömmen om en pilgrimsvandring såddes en dag sommaren 2008, då min Pusselbit Sigge och jag träffade på en gammal arbetskamrat, Marianne, till mig.
Det riktigt lyste om ansiktet på henne, då hon berättade om resan på Camino:n.
Sen pratade vi inte mer om det.

Men en kort tid efter Sigges bortgång kände jag en morgon så starkt, att jag måste gå den här caminon.
Jag kontaktade Marianne som berättade lite mer om - detta för mig helt främmande - att i all enkelhet vandra i Spanien, sova i härbärgen med en massa andra pilgrimer från jordens alla hörn.

Jag kände, att detta vill jag göra "för Sigge Pusselbit".

Och för att jag insett att jag också för min egen skull måste lära mig att vandra vidare.
Frågan var bara "Hur genomför jag detta?" Själv?

Det är det, som den här bloggen ska handla om. I all enkelhet, utan kosmetika och krusiduller.
Jag kommer att skriva lite sporadiskt, efterhand som det dyker upp något av värde.
Allt jag söker, finner, ändrar.........

Buen Camino!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar